viernes, 5 de septiembre de 2014

"Los amos del mundo"

Primera setmana de setembre i per fi han obert les biblioteques de la ciutat. Ara no em moriré cada cop que vulgui agafar un llibre i hagi d’anar fins al centre.
Dilluns vaig aprofitar la tarda i la vaig passar a la Biblioteca de Ponent amb la intenció de treballar una mica més els aspectes literaris que volia plasmar al meu TdR (sobretot parlar John Steibeck i F. Scott Fitzgerald). El cas és que vaig posar “Estados Unidos” al cercador de la biblioteca en un moment de desesperació, en el qual volia sortir de la meva cadira –feia molta calor i era insuportable la sensació de tenir les cames enganxades a aquell plàstic taronja- i donar una volta. 

Hi havia una gran varietat de guies de viatge per totes les zones del país, però a mi el que em va cridar l’atenció va ser un altre tipus de llibre: Estados Unidos hoy; ¿los amos del mundo? De la col·lecció Biblioteca Actual Larousse.

És un llibre senzill però molt complet: està ple de fotografies, de gràfiques i de mapes i tracta temes que m’interessen molt pel treball, com ara la cultura de masses, l’entreteniment i
l’etnografia del país –sempre m’ha fascinat que encara que EEUU sigui un país format gràcies a immigrants hi hagi tants racistes -. A més, al final del llibre hi ha un apartat on resolen preguntes   que em poden ser molt útils com per exemple si de veritat existeix el “somni americà” o un debat sobre si està justificat l’odi o l’amor cap a ells. 





Títol: Estados Unidos hoy; ¿los amos del mundo? 

Autor: Jacques Portes
Editorial: Larousse Biblioteca Actual
Data de publicació: Any 2003
ISBN: 8483324628
Número de Páginas: 127

Preu: 19,16€ (amazon.es)

No hay comentarios:

Publicar un comentario